Kojonup - Reisverslag uit Kojonup, Australië van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Kojonup - Reisverslag uit Kojonup, Australië van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Kojonup

Blijf op de hoogte en volg Marlies

04 April 2013 | Australië, Kojonup

4 April 2013 - Dag 609 75 dagen op de boerderij, nog 13 te gaan.

Hoi Allemaal!

Ff weer een update vanuit Australie.
Er is hier erg veel gebeurd en helemaal niets veranderd ;)

Kort na mijn vorig verslag ben ik weer terug verhuisd naar de camping. Ik werk nog steeds op de boerderij en in het roadhouse, maar het huis was te ver weg van het dorp en ik reed elke avond heen en weer en dat werkte niet helemaal. Nu zit ik in een andere caravan dan vorig jaar. Ik heb airconditioning, fatsoenlijke verwarming, oven, magnetron, toaster, waterkoker, gasfornuis, tv, etc. Dus, een klein huis op wielen :)

In het roadhouse doe ik zo'n 6 a 7 shifts per week. Ligt er net aan hoe ik me voel en hoe druk het is. Maar, over 2 week is dat allemaal afgelopen. Mijn 88 dagen op de boerderij zitten er dan op en ik ben dan inmiddels al weer 6 maanden aan het werk in het roadhouse, en dat is het maximum op 1 visum. Dus, totdat mijn nieuwe visum begint (augustus) kan ik daar niet meer werken. Nou vond ik dat niet zo heel leuk, en mijn bazen wilden mij ook heel graag houden dus hebben ze geprobeerd of ze mij konden sponsoron. Een sponsorvisum is een werkvergunning voor 4 jaar. Maar helaas, de regels zijn de laatste tijd erg aangescherpt en van beide kanten voldoen we niet aan de criteria, dus ik kan daar niet meer werken.

Maar, ik heb al weer werk gevonden. Ik neem eerst een weekje vrij en ga met Bel en Tammy naar Mandurah, waar Bels ouders wonen. En daar gaan we heen voor een nachtje en misschien een dagje Perth. Verder ga ik dan Nicola ook opzoeken en het wordt tijd om een wintergarderobe aan te schaffen. Het is hier nog steeds 30 graden, maar na volgende week komt de winter eraan. Helaas.
Maargoed, ik ga dus werken in Glenlossi en dat is een restaurant/winery/distillery. En ik ga proberen om iets part time te vinden. Maar in ieder geval komt er genoeg geld binnen om het uit te zingen want in Augustus kan ik gewoon weer terug naar het roadhouse.

Verder zit ik weer heerlijk op m'n plekje op de camping. Er wonen hier zo'n 12 mensen voor vast, en daar kan ik erg goed mee opschieten, dus dat scheelt. Dit is anders dan vorig jaar, want toen ging ik vooral met Beke en Nicola om, en die zijn ook backpackers, en nu ga ik vooral met locals om. Dus, ook al blijf ik langer, zij zullen niet weg gaan. Snap je? Dus, plan zover is om hier tot na kerst te blijven. Ik ben gewoon moe van opnieuw beginnen. Nieuwe mensen ontmoeten, nieuw werk, nieuw dorp etc. Ik heb hier hele goede vrienden en verveel me nooit. Ik ben niet zat van het reizen hoor! Maar gewoon ff pauze en settelen.

Zo, dat was ff een kleine update. Mijn hoofd zit helemaal vol en het komt er niet helemaal uit ;)
Maar in ieder geval weten jullie wat er hier soort van gebeurd ;)

Groetjes en veel liefs vanuit Australie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 3322
Totaal aantal bezoekers 56223

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: