Indonesie - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Indonesie - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Indonesie

Door: marliesmeems

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 Juli 2012 | Indonesië, Gili Trawangan

8 juli 2012 - Dag 338

Hoi Allemaal!

Hier ben ik weer, vanuit een klein eilandje dat Gili Trawangan heet. Vrijdag ben ik van Bali naar Lombok naar Gili Trawangan gereisd. En een reis dat was het ook echt. Om 6 uur 's ochtends vertrok ik met een busje vanuit Kuta naar Padangbai (de haven op Bali). Toen met een veerboot naar Lampar (haven op Lombok). Daarna weer met een busje vanuit de haven naar Bangsal (andere haven op Lombok) en vanuit daar weer met een bootje naar Gili Trawangan. Die laatste boot was nogal wat. Ten eerste was het geen haven. Het was gewoon een stuk strand waar een aantal bootjes lagen. Het eerste wat bij mij op kwam was dat dit de bootjes zijn die altijd volgepakt worden met illegalen en dan omslaan in het water. Maarja, ik had geen keus. Dus, er maar ingeklommen. Dit was nogal een opgave omdat de boot al vol was. Gelukkig kreeg ik wel wat hulp. Eenmaal weer op zee bleken de golven echt ontzettend hoog te zijn! Het deed me denken aan duinen in de woestijn. De golven waren ook echt veel hoger dan onze boot. Gelukkig zat ik dan wel weer aan de droge kant :). Maar toch, ik heb daar in het begin absoluut niet lekker gezeten. Later dan dein je wat mee, en dan gaat het ook wel. Toch was ik wel blij dat we er waren. Er is wel iets wat je in je achterhoofd moet houden, ik moet nog weer van het eiland af!

Maar ik heb wel weer een heleboel gezien en beleefd in de afgelopen dagen. Indonesie is toch weer wat anders. Ten eerste, ze hebben hier echte pindasaus, wat ik dan ook vrijwel elke dag eet. Verder staat echt niets vast. Ze doen niet echt aan reserveringen, wat ons wel goed uit kwam. Wij hadden in Bali namelijk een guesthouse, daar waren we gewoon heen gegaan en hebben we ingecheckt. De volgende dag, of eigenlijk nacht, om 1 uur 's nachts schoot het ons in eens te binnen dat we ons verblijf nooit verlengd hadden! Uiteindelijk zijn we daar een week gebleven, maar ik geloof niet dat we ook maar iets tegen die mensen daarover gezegd hebben. Wat ideaal is voor last minute plannen. Wat iets minder is, maar waar je wel goed gebruik van kunt maken is dat boetes ook niet vast staan. De politie houdt je aan maar je kunt onderhandelen over de prijs van je boete. Dus, des te minder geld je op zak hebt, des te minder je betaald. Tsjah, wat moet je daar nou van zeggen.

Goed, vorige keer heb ik verteld dat het hostel wel goedkoop was maar niet echt schoon. Of ronduit, hardstikke vies. En toen hadden we nog de duurdere kamer genomen, want de allergoedkoopste, daar kon je echt niet in zijn. Nou, hier op het eiland is het nog wat meer overleven. Wederom een goedkope kamer en die is schoon deze keer, maar er is geen vers water hier, alleen maar zout water. Niet echt lekker om je mee te douchen nadat je in de zee bent geweest en al helemaal niet fijn om je kleren mee te wassen. Natuurlijk is er alleen koud water (maar daar ben ik al helemaal aan gewend, want het is een paar week geleden dat ik warm water had) en het internet en de elektriciteit is niet geweldig. Omdat we op een afgelegen eiland zitten is er niet zoveel elektriciteit beschikbaar. Resultaat, 's avonds valt het gewoon uit. Verder is er geen politie hier en hebben we het geluk dat ze hier net een geldautomaat hebben neer gezet. Nu zit ik echt op een bounty eilandje :) Wilde dieren zijn hier niet. In Bali stikte het van de wilde apen, maar hier heb je alleen schildpadden.

En ik kan me voorstellen dat jullie je afvragen wat ik dan doen, de hele dag. Nou, om even te vertellen, ik ben mijn duikbrevet aan het halen. En dat neemt tijd in beslag. Ik ben al over de helft, morgen is de laatste dag, maar het zijn wel dikke dagen. Vandaag zijn we van 9 tot 6 uur bezig geweest. En het is best wel inspannend. Resultaat: ik lig elke avond vroeg in bed! We gaan hier met een groepje uit eten en dan is het wel mooi geweest. Inmiddels heb ik 2 keer gedoken in de zee en dat was wel de moeite waard. Wat is er veel te zien! Allemaal tropische vissen die je uit de film "Nemo" kent en dan heb je nog zeeschildpadden en haaien. Haaien heb ik nog niet gezien, maar morgen gaan we duiken op Shark Point. Maar de vissen zijn al zo mooi om te bekijken. Allemaal fel gekleurd en ze zwemmen gewoon om je heen. De tijd vliegt echt voorbij! Morgen hebben we ook een dikke dag. Om half 9 's ochtends nog wat laatste theorie, dan oefenen in het zwembad, dan 2x duiken, examen afleggen en dan hebben we een diploma. Aangezien ik zo druk bezig ben heb ik nog niets hier gezien (om 6 uur wordt het donker) en heb ik ook nog geen foto's. Dat is 1 van de redenen dat ik net mijn verblijf hier heb verlengd. Ik blijf hier nu nog tot en met donderdag. Heerlijk!

Goed, hier laat ik het even bij, ik spreek jullie snel weer!

Groetjes en veel liefs van mij!

  • 08 Juli 2012 - 12:11

    Trudy Pater:

    Veel succès met je duik diploma en nog een paar Mooie extra dagen toegewenst. Groetjes van de Patertjes uit een regenachtig Kropswolde.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 56347

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: