Chi Lin Nunnery - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Chi Lin Nunnery - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Chi Lin Nunnery

Door: marliesmeems

Blijf op de hoogte en volg Marlies

12 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi Allemaal!

Nou, vandaag is het hier weer heet! Echt ongelofelijk warm! Volle zon, geen wind én geen bewolking.
Ik was er vanochtend dan ook al snel klaar mee. In de schaduw is het nog wel te doen, maar in de zon is gewoon té warm. Omdat het zo warm is, heb ik niet zoveel gedaan vandaag.

Vanochtend ben ik eerst op zoek gegaan naar eten. Dat heb ik uiteindelijk gevonden op een klein marktje, waar ze noodles verkochten. Zelf had ik niet zoveel zin in noodles als ontbijt, maar de wontons die erbij zaten zagen er wel goed uit. Ook hier spraken de mensen geen woord Engels! Dus heb ik met handen en voeten (en de menukaart) uitgelegd wat ik graag wilde. Toen kwamen er een paar moeilijke dingen: 1. Ik wist niet dat er noodles bij de wontons zaten en dat er wel 10 soorten noodles waren waaruit ik een keuze moest maken en 2. Of ik het gelijk op wilde eten of dat ik het mee wilde nemen. Tsjah… als je elkaars taal niet spreekt, is dat moeilijk te begrijpen!! Uiteindelijk heb ik de wontons met witte noodles, chilisaus en chopsticks meegekregen. Duurde even, maar kost ook praktisch niks;)

Daarna bij ik op zoek gegaan naar cultuur. (een klein beetje dan, niet te veel hé;)) Dit heb ik gevonden in het grote, mooie nonnenklooster van Chi Lin. Dit is een klooster dat ook nog echt gebruikt wordt. Bij het klooster zit ook een hele grote tuin, waar het in de schaduw dan wel goed te vertoeven was. Hier heb ik lekker rondgewandeld en genoten van de schaduw.

Verder heb ik wat rondgelopen in de stad, waar ik onderweg groepen studenten van de universiteit van Hong Kong tegen kwam. Zij hebben deze week een introductieweek. In kleine groepjes moeten ze in de stad rondlopen en verschillende opdrachten uitvoeren. Of ik hun mee wilde helpen, nou, natuurlijk wel!! Haha.. Moest ik in het Kantonees zeggen dat Hong Kong een goede stad was om te winkelen. Nou, schijnbaar ging dat wel goed want ze waren heel blij en ik kreeg een groot applaus!! Haha… wel lol gehad dus!! Verder was er een groep in de metro die ik echt overal weer tegen kwam, dus dat was ook wel grappig;) Schijnbaar liepen we dezelfde rondjes, maar dan tegen elkaar in!

Later in de middag ben ik alweer terug gegaan naar het hostel want ik was moe en ik had de hele tijd dorst!!! (vast nog van gister) Dus ik dacht, ik haal gewoon yoghurt, pak gewoon lekker mijn laptop en ga even film kijken!! Maar helaas, heb gewoon hele gezellige kamergenootjes;) hahaa… 3 Britten! (is toeval, ze kennen elkaar niet)

Ben net met 1 nog uit eten geweest. Heel gezellig en lekker gegeten. Het warm eten viel dit keer iets tegen doordat er heel veel botten in het vlees zaten. (en dan is het vlees dus niet met stokjes te eten!!! Hoe moet je het én tussen je stokjes houden én het vlees eraf kluiven???) Maar, voor toetje hebben we een pannenkoek gehaald en die was super lekker!!! Een pannenkoek met aardbeien, aardbeien saus en custard:) Hmmmm…. Ja, dat lusten ze hier zelf ook wel graag!!

Nou, zoals jullie merken worden de verhalen iets korter. Ik ben er namelijk inmiddels wel aan toe om weer verder te gaan. Hong Kong is echt een hele mooie stad, maar het nieuwe is er nu vanaf en het meeste heb ik inmiddels wel gezien. Morgen nog een rustig dagje (ik wil nu wél film kijken 's middags!!! En misschien gaan zwemmen ofzo..) en dan zondagochtend richting Shenzhen! Ik ben erg benieuwd hoe het daar is!!

Qua Australiërs valt het hier lichtelijk tegen, het zit hier helemaal vol met Britten en Nederlanders!! Heb wel een paar mensen uit Australië en Nieuw-Zeeland ontmoet, maar die schijnen toch liever naar Europa te gaan. Dat is spannender, Azië is voor hun zo dichtbij! (Nouja, Sydney is net zo ver vliegen als Moskou vanaf hier!) Maarja, dan maar wachten tot volgend jaar;)!! Hahaa..!

  • 12 Augustus 2011 - 12:57

    Bert:

    Ha Marlies, een klooster bezoek dat had ik een aantal jaren geleden niet van jou ver wacht. Het zal ons ook benieuwen wat je van het hotel en je stage vindt.

    Liefs.

  • 12 Augustus 2011 - 13:12

    Marlies Meems:

    haha.. bergen beklimmen en actief doen ook niet!!:P

  • 12 Augustus 2011 - 13:20

    Arjan:

    De foto's zijn opnieuw (bijna gewoonlijk) weer stuk voor stuk om intelijsten..
    en ik verbaas me erover dat ik elke dag weer geniet van zo'n verhaal.. ik baal er ook van dat je niet zoveel mee maakt:P want hoe meer jij mee maakt, hoe meer jij kan schrijven, hoe meer wij kunnen lezen en genieten!

    ik kan niet wachten totdat ik zulke prachtige bouwerken met eigen ogen kan zien...

    maar ik moet paps wel gelijk geven, dat je een klooster bezoekt okee, maar dat je er zolang bent gebleven had ik ook niet verwacht!

    liefs,

  • 12 Augustus 2011 - 13:52

    Gea:

    Lijkt me redelijk rustig daar, onder de bomen in de schaduw.

    Mocht je teveel zon hebben, stuur maar een beetje naar ons. :)

    Het ziet er echt mooi uit bij het klooster maar waar blijft de foto van die overheerlijke pannenkoek met verse aardbeien? ;)

    Liefs mams

  • 12 Augustus 2011 - 13:53

    Marlies Meems:

    Oh, hé! wat erg! nu moet ik nog een keer zo'n pannenkoek halen voor de foto!!!!! Ik weet niet of ik dat wel aan kan hoor!!!:P

  • 12 Augustus 2011 - 17:54

    Laura:

    Echt mooi die foto's! Zou er haast jaloers van worden :D Krijg maandag weer een échte VIP in le hotel, spannend! En over die Australiërs klopt wel ja, het barst er hier van!

  • 13 Augustus 2011 - 12:35

    Engelina:

    Hoi Marlies,

    Zoals je ziet heb ik de 2 verslagen achter elkaar gelezen.
    Het klooster en de prachtige tuin was zeker de moeite waard om te bekijken!
    Cultuur kan ook heel mooi zijn:-)

    Je hebt de dagen in Hong Kong tenvolle benut,ons zó mee laten genieten.
    Trouwens het water loopt mij in de mond als ik over die lekkere pannenkoeken lees:-)
    Toch nog maar even een foto van maken!

    Morgen reis je verder naar het hotel, héél véél succes met je stage!

    Jaaaaaaaa Gea, ik kon het niet laten, ik moest vandaag nog de verhalen lezen, ik kon gewoon niet langer wachten,
    zó genieten!

    Dit was ff een onderonsje met je moeder hoor Marlies!

    Liefs van Engelina.

  • 13 Augustus 2011 - 14:26

    Marlies Meems:

    Doe maar rustig aan hoor, Engelina. Er komen nog zat dagen dat ik niks plaats!!! Kun je het dan zo weer inhalen!;) Leuk dat je er zo van geniet, dat maakt het voor mij weer leuk om te delen! Enneh.. de foto staat erop hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 56343

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: