Hong Kong Park - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Hong Kong Park - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Hong Kong Park

Door: marliesmeems

Blijf op de hoogte en volg Marlies

13 Augustus 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Zooo.. Laatste dag in Hong Kong alweer! Tijd vliegt echt voorbij! Al ben ik er echt wel klaar voor om verder te gaan. Vanochtend was het even opzoeken wat ik zou gaan doen. Gelukkig was het lekker weer (wel warm), dus ben ik gewoon lekker buiten gebleven. Het plan was om naar een kathedraal te gaan en daarna een soort van park/dierentuin te bezoeken. Nou, de kathedraal was een beetje jammer. We hebben in Europa veel mooiere!! Verder was het daar heel erg toeristisch, inclusief een Chinees bij de preekstoel die vanalles aan het vertellen was. Weg sfeer! Dus daar ben ik dan ook niet lang gebleven. Daarna door gelopen naar de zoological and botanical garden. Ik had verwacht dat dat een park zou zijn met een vijver waarin vissen, eenden en pelikanen zwommen. Maar dat was niet het geval. Dit park was een stuk groter dan dat ik verwacht had! Was erg leuk, ze hebben daar allerlei exotische vogels, apen en schildpadden. Ze hadden bijvoorbeeld niet alleen papagaaien, maar ook oranje vogels (ganzen uit Hawaii). Verder hadden ze 3 of 4 soorten schildpadden, echt heel veel apen, wasberen, eenden, grote vogels en kleine vogels. Omdat het zulk lekker weer was, ben ik nog doorgelopen naar Hong Kong Park. Nou, dat vond ik dus echt iets voor papa! Haha.. Dit park was namelijk volledig kunstmatig aangelegd. Dus pap, als wij een grotere tuin hadden, dan kon je zien wat je er allemaal mee kon doen!!!! Daarnaast hadden ze daar een vogelkooi waar je zelf in kon. Daar waren de vogels echt ontzettend tam! Ze vlogen gewoon langs je en ze liepen je voor de voeten langs, maakte allemaal niet uit! Nou, ik had die vogelkooi dus overleefd… Maar toen ik daarna in het park onder een boom door liep.. FLATS!!! Ja, hoor! Moest nou net díe vogel zo nodig op míjn schouder poepen!!!! Gelukkig ben ik op zo ongeveer alles voorbereid en had ik 'refreshing tissues' bij mij, die de boel zo schoon maakten. Het scheelde dat ik geen t-shirt aan had… had ik die eerst ook nog moeten wassen!;)
Dus, toen weer lekker naar het hostel en een hele tijd geskyped met papa en mama! Ja, ik was bijna de enige op internet, dus het werkte!!!:)

Vanmiddag weer een nieuw kamergenootje gekregen. Dit keer een Amerikaan. Vanmiddag heel lang gekletst en zo veel tips gekregen voor de omliggende landen! (voor volgend jaar) Maar vanavond moest ik m'n koffer en tas herpakken. (is inmiddels gelukt!) Dit moest omdat mijn koffer aan de boven kant niet meer sluit. Ook om het gewicht te verdelen heb ik nu alles in m'n koffer en in m'n backpack. Dit reist iets gemakkelijker met de metro. Maar goed, toen die Amerikaan dat dus zag, zei hij dat ik echt zo'n typisch meisje was! (Haha.. Had m'n bodylotion, zeep, shampoo en zonnebrand creme toevallig bovenin liggen) Maar toen begon hij over vitamines om je huid goed te houden. (hij zit in die branche, volgen jullie 'm nog?) En toen vertelde hij dat als je elke dag voedingssupplementen neemt, dat je minder snel grijs haar krijgt en er beter uit ziet. Ja, zijn vrienden geloofden er niet in en die kregen al grijs haar op hun 31e. Toen dacht ik 31e? Is hij dan ouder dan 30???? Volgens mij kon hij dat van mijn gezicht aflezen, want toen vroeg ie hoe oud ik hem schatte. Nou, ik had 'm al geen 30 gegeven. Bleek ie al 40 te zijn!!!! 40!!!!! 2 keer zo oud als mij!!!!! Dus toen zei ik, als ik nu met die vitamines zou beginnen, zou ik het resultaat over 10 jaar moeten zien. Dus hij mij aankijken.. Denk, denk… Ben je nog maar 21???? Nou, nog niet eens eigenlijk!!! Hahaa! Die had hij net zomin aan zien komen als ik zijn leeftijd!!!

Verder moest ik vanavond nog een nieuwe pannenkoek halen voor de beloofde foto's. (hé, wat erg nou!;)) En onderweg stond er wel een hele rare soort van reclame stunt! Geen idee waarvoor het reclame was, maar het lijkt mij niet erg aantrekkelijk!!! (zie foto:P) De pannenkoek was super lekker! Heb weer dezelfde gehad met verse aardbeien, aardbeiensaus en custard. Hmmm…. Nou heb ik vanmiddag mijn shirt schoon weten te houden, maar dit is niet gelukt met mijn broek!!! Ik kwam terug met een hele mooie aardbeiensaus vlek erin. Dus voordat ik ga slapen moet ik die maar even snel wassen… Ik wilde die broek morgen namelijk aan hebben…. Gelukkig droogt het hier op zich wel snel, zolang de broekboord maar niet nat wordt. Die is namelijk nogal dik, en droogt erg slecht.

Ook al was ik vanochtend echt aan het zoeken om iets te gaan doen, ik ben uiteindelijk echt de hele dag bezig geweest. Tijd gaat gewoon zo snel! Dat komt ook omdat je in het hostel altijd wel met iemand aan de praat raakt. (zoals papa, mama en Arjan wel gemerkt hebben, dan reageer ik ineens niet meer op msn. Sorry!) Maar dan vliegt de tijd ook voorbij. Al met al vond ik dit wel echt een geslaagde week! Ik heb gewoon ontzettend veel gedaan. Ik denk zelf niet dat als ik met iemand anders had gereisd, dat ik dan zoveel gezien had. Verder kon ik gewoon lekker rustig aan doen, al ben ik tot en met donderdag wel elke dag lang weg geweest. Maar doordat ik al zoveel gedaan had, kon ik gister en vandaag gewoon lekker wat aanrommelen en me klaar maken voor Shenzhen!

Dus, komende tijd waarschijnlijk wat minder verhalen, maar ik zal jullie zeker laten weten hoe het in Shenzhen gaat!
Veel liefs voor iedereen,
Marlies

  • 13 Augustus 2011 - 14:41

    Gea:

    Whaaaa wat een keus!
    En dan ook nog in een puntzak, lollig.
    Ziet er heerlijk uit. ;)

    Is het zo groot daar en dan nog weet die vogel jou schouder te vinden. Haha.

    Weer genoten van jou verhaal.

    Liefs mams


  • 13 Augustus 2011 - 18:48

    Gré:

    Wat een mooie foto's en leuke verhalen je hebt al veel meegemaakt en gezien deze week.
    We genieten ervan!
    Voor morgen een goede reis en we blijven je volgen !
    Lieve groeten Anne en Gré

  • 13 Augustus 2011 - 19:05

    Miranda:

    Hi Marlies,
    We zijn weer terug van vakantie en heb nu al je verhalen in 1 teug gelezen!!
    Prachtig om zo je belevenissen te volgen. En we blijven ze ook volgen hoor!
    Tja en die pannenkoeken zien er heeeeerlijk uit!
    He, goede reis morgen en we kijken alweer uit naar je volgende verslag.
    Liefs van Miranda & Martin Robert, Jochem en Annemiek

    (ze zwaait nog steeds naar vliegtuigen en zegt dan; dat isse Melies, gaatte naar China....)

  • 14 Augustus 2011 - 08:54

    Engelina.:

    Hoi Marlies,

    Je laatste dag in Hong Kong hebt je weer goed benut.
    Wij weer meegenieten!
    De pannenkoek ziet er heerlijk uit!
    Nooit verwacht dat ze in een puntzak zitten en zóvéél keuze!
    Sorry dat je door mijn verzoek ( en van je moeder ) je broek ook nog moest wassen:-)
    Bedankt voor de foto's!!

    Liefs van Engelina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 56219

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: