Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Marlies

02 Augustus 2012 | Singapore, Singapore

2 Augustus - Dag 363

Hoi Allemaal!

Op het moment zit ik op het vliegveld van Singapore, te wachten op een vliegtuig dat Sabine hier heen brengt. Ja, alleen op reis zijn betekend niet dat je daadwerkelijk alleen bent. Voor de komende week heb ik weer gezelschap. Ik ben inmiddels al een aantal dagn in Singapore, en daar was ik ook wel aan toe. Ik dacht altijd dat Singapore en Hong Kong op mekaar leken, maar dat is dus niet zo. Singapore is meer Westers dan Aziatisch, terwijl Hong Kong al heel Chinees is geworden. Heerlijke onderbreking zo. Eigenlijk alles is westers hier, behalve het eten. Dat is wel Aziatisch. Singapore is een mix tussen Chinees, Maleisisch en Indiaas. Verder zijn de gebouwen, verkeer, openbaar vervoer en de winkels Brits. Het is hier ook een stuk kleiner dan Hong Kong. Er staan maar een paar flatgebouwen en de gebouwen staan niet zo dicht op elkaar. Er is gewoon heel veel ruimte. En niet zoveel mensen. Ik heb de metro hier nog niet zo vol gezien als dat hij elke dag in China/Hong Kong was. Dus ja, Singapore is echt wel de moeite waard.

Afgelopen dagen ben ik opgetrokken met een meisje uit Zweden en een jongen uit Noorwegen, die beide in Australie wonen. Samen hebben we de stad verkent, zijn we uit eten geweest en zijn we zelfs naar de dierentuin geweest. De dierentuin in Singapore staat namelijk bekend om z'n nacht safari. Wij gingen daar dus ook pas om 10 uur 's avonds heen. Was wel een heel mooi aangelegd park en de dieren waren behoorlijk actief. We hebben tijden naar 3 baby luipaardjes staan kijken die achter elkaar aan zaten te rennen en in bomen klommen en dan elkaar weer uit de boom trokken. Echt heel schattig.

Met Sabine zal ik ook nog een paar dagen in Singapore blijven. Dan vliegen wij zondag naar Kota Kinabalu (noorden van Borneo) en als Sabine weer terug gaat, dan ga ik naar het zuiden van Borneo. Daar ligt een eiland genaamd Sidapan wat 1 van de mooiste plekken op de wereld is om te duiken. Daar blijf ik dan een paar dagen voordat ik naar Australie vlieg. Ja, ik heb inmiddels mijn visum gekregen en mijn vlucht geboekt. Op 14 augustus vlieg ik naar Perth. Dan moet ik eerst dingen regelen als een bankrekening, sim kaart voor mijn mobiel, ik heb een belastingnummer nodig, dan moet ik nog een cursus doen zodat ik in de horeca kan werken en dan maar op zoek gaan naar werk!

Goed, dat was ff een kleine update, nu moet ik opschieten want het vliegtuig van Sabine is aan het landen.

Groetjes!!

  • 02 Augustus 2012 - 09:16

    Hallo Marlies:

    Heel veel plezier daar met Sabine.

  • 02 Augustus 2012 - 09:17

    Bert:

    Hallo marleis,

    Heel veel plezier daar met Sabine.

  • 02 Augustus 2012 - 21:23

    Geesje:

    Hoi Marlies, Veel plezier met Sabine en geniet van het duiken op Borneo.. Vorige foto's waren ook prachtig van het duiken en succes met werk vinden in Australie.. Gr Geesje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 56338

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: