Update - Reisverslag uit Shenzhen, China van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Shenzhen, China van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Update

Door: marliesmeems

Blijf op de hoogte en volg Marlies

27 Mei 2012 | China, Shenzhen

27 Mei - Dag 295

Hoi Allemaal!

Wees gerust, ik leef nog hoor! Hahaa.. Er is alleen niet zo heel veel te vertellen. China is normaal geworden. Je werkt, gaat uit, gewoon de normale dingen. En je raakt zo gewend aan China dat je nergens meer van op kijkt.

Natuurlijk wel wat anders, papa&mama zijn op visite geweest!! Dat was erg gezellig. Ik had vrij genomen om ze van het vliegveld te halen en toen hoefde ik nog maar 3 dagen te werken terwijl ze hier waren.
Toen ik eenmaal klaar was met mijn stage zijn we lekker op vakantie gegaan. Eerst naar Beijing, toen Lijiang en uiteindelijk weer naar Hong Kong.

Om heel eerlijk te zijn, ik was hier totaal niet mee bezig.. Zelfs niet dat papa en mama kwamen. Dit kwam doordat ik nog veel dingen moest regelen omdat ik bijna klaar was met mijn stage, maar ook vooral omdat alles al geregeld was. Ik hoefde zelf niets te plannen of uit te zoeken. Dat was al gebeurd bij een reisorganisatie. Op de dag dat papa en mama hier kwamen had ik nog lunch met een vriend. Op een gegeven moment keek ik op m'n horloge en schrok ik een beetje: ik was bijna te laat! Maar goed, ik heb 5 minuutjes op het vliegveld gewacht en daar kwamen ze toen ook al aan lopen. Eindelijk! Hahaa.

's Avonds werd meteen al interessant voor hun. Uit 'eten' met mijn collega's. Daar kwamen ze er al snel achter dat er niet zo heel veel gegeten wordt, maar dat er wel telkens meer bier aangesleept moet worden. En zo heb ik ze mijn leven in Shenzhen laten zien. De mensen met wie ik omga, de plekken waar ik meestal uithang, het eten wat ik eet. (het lekkerste eten, in ieder geval) Verder hebben ze mij ook mee geholpen verhuizen. Ja, ik ben ingetrokken bij een vriend en zit nu in een heerlijk appartement.

Daarna gingen we op vakantie. Beijing was de eerste stop. Daar zaten we in een hotelletje in een achhterbuurt. Nou, eerst het hotel. Zag er ontzettend knus uit hoor! Alle 'kamers' lagen rond een pleintje en er waren geen verdiepingen, alleen een begane grond. Maar, toen begon het. We hadden maar 2 deuren in onze kamer, 1 naar de badkamer en 1 naar buiten. Toen bleek al heel snel dat we de deur van de badkamer wel dicht konden doen, maar dan niet meer open! Ja, kon ook niet gemaakt worden. Dus, dat maar geaccepteerd, er kon toch niets aan gedaan worden. In het hotel werd het ontbijt pas geserveerd vanaf half 8. Wat belachelijk is, want alle tours gaan eerder weg. Na wat overredingskracht van mijn kant, wilden ze het uiteindelijk wel eerder serveren. Maar blij was ze niet. Al kon mij dat natuurlijk niets schelen, wij hebben recht op ontbijt! Dus, volgende ochtend, vroeg, na het ontbijt moesten wij terug naar onze kamer. Ik moest mijn tas nog hebben en dan konden we weg. Alleen, kregen we de deur niet open!!! Ook die niet! Uiteindelijk is het personeel door ons raam naar binnen geklommen, heeft de tas gepakt en is weer door het raam naar buiten geklommen. Perfect, net waar we op zaten te wachten. Verder was de buurt ook niet helemaal geweldig. We voelden ons er niet helemaal veilig en fatsoenlijk eten konden we ook niet vinden. Verder hebben we het wel naar ons zin gehad hoor!! Op de eerste dag zijn we naar wat tempels geweest, naar de verboden stad en hebben we nog een fietstocht door een hutong gehad. Uiteindelijk de dag afgesloten in een heerlijk restaurant voor Peking Duck. De volgende dag hadden papa en ik wat meer naar uitgekeken. De Grote Muur! Dat was wel ontzettend mooi! En een stuk lopen! Op een gegeven moment vond mama het wel prima, maar papa wilde wel verder. Dus, ik besloot om bij mama te blijven. Toen papa weg liep zei onze gids tegen hem: "Je vindt het zelf wel, he?!" Tsjah, zij had ook niet zo'n zin om verder te gaan. Maar, toen we even zaten begon het toch wel te kriebelen bij mij en ben ik papa achterna gerend. Ja, gerend. Over de muur. Maar op een bepaald moment kon ik heel ver vooruit kijken, maar kon ik hem niet zien. En ik had er goed tempo ingezet, dus ik moest wel in de buurt zijn. Hmm… vreemd. Dus, daar stond ik dan, een beetje te denken wat ik zou gaan doen. Ik wilde wel verder, maar op dat moment stond ik een beetje rond te kijken. En wat zag ik toen ik goed achter mij keek. Juist, papa. Dus, ik roepen en zwaaien, maar hij had het niet helemaal in de gaten. Tsjah, wat zou ik ook zo'n stuk voor hem doen! Ik was immers bij mama gebleven. Bleek dat papa een nisje was ingelopen om een beestje te fotograferen (ofzo) en toen had ik 'm ingehaald. Was wel grappig! Maar goed, dat was echt een geslaagde dag.

De volgende dag moesten we erg vroeg uit bed om door te reizen naar Lijiang. (ligt 2 uur van Shenzhen, naar het westen, richting Vietnam) Lijiang was echt een mooie stad/dorp. Ik vond daar de sfeer zoveel beter dan in Beijing! Toch wat meer relaxed. Het weer is daar ook echt heerlijk. Daar hebben we gefietst door de landerijen (het is daar echt zoals wij 100 jaar geleden leefden), hebben lekker genoten van de sfeer, zijn wezen winkelen eeeeennn… we zijn een berg op geweest. Erg mooi! Verder hadden we daar een beetje een idiote gids. Een Chinese nerd die cool wilde doen. Hij vond zich ook een hele bink op z'n fiets, maar toen hij vond dat papa de verkeerde kant op ging raakte hij in paniek, ging de fiets op de stander en rende hij papa achterna!!!! Verder moest hij zelf elke keer de weg vragen en had hij zelf ook niet zoveel interessants te vertellen over Lijiang. Wat hij zelf wel interessant vond waren alle bloemetjes langs de weg. Die waren overal goed voor (hielp je gezondheid) en hij liep dan ook continue die bloemetjes te eten. Tsjah, dat was wat.

En toen natuurlijk eerst naar Shenzhen en toen door naar Hong Kong. Dat was ook lekker relaxed. We hebben de meest bijzondere attracties gepakt (Victoria Peak, Victoria Harbour, Big Buddha, Stanley, Aberdeen, Repulse Bay) en verder ook nog tijd gehad om lekker aan het strand te luieren. Heerlijk!

En toen weer naar huis. Alleen. Toen papa en mama hier waren miste ik Nederland wel hoor. Maar de gewone normale dingen mis je dan. Met Toby wandelen, op de fiets naar het centrum, zelf je eten maken, je niet druk hoeven te maken om kakkerlakken, 's avonds met een boek buiten zitten of juist voor de tv. Maar, nu ik hier woon (appartement) wordt het iets gemakkelijker. Ik heb gister namelijk voor het eerst gekookt!! En wat heb ik gemaakt…. Sateh! Hahaa… Zelfgemaakt natuurlijk, met kip,ei, brood en salade. Heerlijk.

En wat ik tegenwoordig doe? M'n afstuudeer project afmaken en dan hopelijk snel afstuderen. Ik moet er een beetje vaart achter zetten want de volgende plannen zijn inmiddels gemaakt. Op 20 juni vlieg ik namelijk naar Bangkok!!! Daar blijf ik eerst een paar dagen alleen, maar dan komt Sara (klasgenoot die nu stage loopt in Bali) en dan gaan we samen vanuit Thailand naar Cambodja, Vietnam en vliegen we dan naar Indonesie. En daar blijf ik dan waarschijnlijk even hangen, voordat ik overstap naar Australie!

Zo, nu zijn jullie weer even op de hoogte van mijn activiteiten en plannen. Als ik eenmaal weer op reis ben, dan zullen er weer wat meer foto's en verhalen komen.

Groetjes en veel liefs,
Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 56349

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: