Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Marlies Meems - WaarBenJij.nu Shenzhen - Reisverslag uit Shenzhen, China van Marlies Meems - WaarBenJij.nu

Shenzhen

Door: marliesmeems

Blijf op de hoogte en volg Marlies

15 Augustus 2011 | China, Shenzhen

15 Augustus - Dag 10

Welkom in Shenzhen!
Eindelijk maar toch, ik ben er!
Gisteren met de trein vanuit Hong Kong naar China gegaan, wat erg gemakkelijk was! Het hotel kun je vanuit de trein namelijk al zien liggen. Dus toen ik eenmaal door de douane was, hoefde ik alleen maar omhoog te kijken en een weg ernaar toe te vinden. In het hotel werd ik echt goed opgevangen! Zelfs nadat ik erachter kwam dat ze mij morgen pas verwachtten! Alles werd aan de kant geschoven, ik kreeg een kamer, lunch met de andere managers, rondleiding inclusief kennis maken met echt iedereen in het hotel, vrije tijd, diner met één van de managers en toen was ik kapot en ging ik slapen! Hahaa!

Maar goed, ik heb dus nu een hotel kamer voor mijzelf. In de kamer zit een grote tv met 45 zenders waaronder een groot aantal Amerikaanse, 2 2-persoons bedden, ligbad, föhn, internet, koelkastje (lege mini-bar;)), kluis, kledingkast inclusief strijkplank en strijkijzer, airconditioning en een waterkoker. En…. Ik heb een deurbel!!!! Housekeeping komt 2 keer in de week schoonmaken en mijn was kan ik hier ook weg brengen. Er is ook een wasmachine en ik heb een waslijn in de badkamer! Als ik meer flessen water wil, dan kan ik housekeeping gewoon bellen en dan komen ze mij zo'n krat met 24 flessen brengen:) Verder mag ik gewoon in de kantine eten en 1 keer per dag in het buffet restaurant eten. Dus dat is allemaal goed voor elkaar!

Nou, vanochtend begonnen met alles regelen. Wat moet er dan geregeld worden??? Geen idee! Maar ben er wel de hele dag mee bezig geweest!! Eerst pasfoto's gemaakt en toen op naar het ziekenhuis voor een health check. Daar moest je een nummertje trekken. Wij waren nummer 300. Op dat moment stond de teller op 120!!!! OMG! Er zijn nog 180 wachtenden voor u. Toen hebben we besloten om eerst terug naar het hotel te gaan. Daar heb ik het contract getekend en m'n uniform (!) opgehaald! Aangezien ze mij hadden verteld dat die speciaal gemaakt moest worden en dat dat 1 maand zou duren, heb ik zelf 2 pakken, panty's en schoenen meegenomen. Allemaal niet nodig. Heb nu een mooi pak, blousje, panty's en schoenen van het hotel. Het pak kan ik niet iedere dag laten wassen (normaal gesproken doen ze dat) omdat ik een grotere maat heb, en daar hebben ze maar 2 van. En van het blousje heb ik de heren maat omdat de damesmaat mij tot de navel komt… Schoenen pasten gelukkig wel meteen! Echt heel handig, ik kan gewoon iedere dag het blousje omruilen en dan krijg ik zo een schone mee. Verder mag ik daar per week een paar stukken was heen brengen maar ondergoed enzo moet ik zelf wassen. Nou geen probleem hoor! Verder hoef ik hier ook echt niets te doen!! Verder heb ik m'n planning voor komend jaar doorgesproken en eigenlijk is er niet zoveel gepland! Haha.. Wat hij vooral zegt is dat ik veel moet kijken en leren! Nou, prima!

Verder heb ik lekker geluncht. Ik werd vanochtend zelfs al gebeld of ik zin had om mee te gaan ontbijten! Maar helaas, ik had een iets ander rooster en moest al weg voor het ziekenhuis.. Haha.. Voor lunch heb ik rijst gehad met 3 hele lekkere dingen en een peer na. En wat die 3 lekkere dingen waren… tsjah… 1 was met beef en gember. 2 was gebakken tomaat met roerei (jammie!) en 3 was een beetje spicy met rode pepers, paprika en nog meer dingen.. Smaakte erg goed allemaal!

Goed, vanmiddag dus weer naar het ziekenhuis voor de health check. Allemachtig, wat was dat een gedoe!!! Nou, volgende week de uitslag en dan kun je er wel vanuit gaan dat ik gezond ben! (ofniet) Nou, wat ik allemaal moest doen was: bloedprikken, echo, hartfilmpje, röntgen foto, oog test en nog wat dingen. Uiteindelijk moest ik ook nog in zo'n potje plassen, maar, wat had ik net daarvoor gedaan??? Juist! Ik was al naar de wc geweest!! En toen moest ik ook nog eens in zo'n Chinese wc in een potje plassen!!! Nou, dat ging dus niet… dus eerst maar wat water gedronken en uiteindelijk kwam het goed. Verder is zo'n ziekenhuis echt Chinees. Geen privacy en zoveel mogelijk mensen tegelijk of in ieder geval achter elkaar aan!

Onderweg kwamen we nog een Chinees op een fiets tegen, en die had daar zóveel spullen op liggen!!! Dat die fiets het überhaupt hield!!! En dat hij kon fietsen!!! Echt, ongelofelijk!! Verder is het verkeer hier echt een chaos! Iedereen sjeest maar wat om elkaar heen en echt lijn zit er niet in.

Oh, en ik ben dus de hele dag ongeveer met mensen aan het bellen, maar ze nemen hier allemaal de telefoon op met "hallo?" ook als ze jou bellen! Echt heel irritant, want dan moet je zo goed luisteren wie het is!!! Dus dat doe ik nu ook:P Oh, en nog een vervelende gewoonte die ik me nu al eigen gemaakt heb: één iemand in de rij zetten en dan er gewoon bij in schuiven! Haha.. Van het weekend waren er mensen die alvast één gezinslid in de rij voor de kassa zetten, en er vervolgens na een tijdje gewoon 2 karretjes bij in schoven. Nou, vandaag ging een college in de rij staan terwijl ik bezig was en toen ik klaar was nam ik haar plek over! Scheelde weer wachten:D Jaja, ik doe m'n best om me aan te passen aan de Chinese cultuur!!

Dus, vanavond bij het buffet restaurant gegeten met Clara (ook management trainee van Stenden, komt uit Duitsland) en Jana (vriendin van de Italiaanse F&B Director, komt uit Tsjechië). Heb me helemaal zat gegeten in toetjes (wordt toch tijd dat ik het fitness centrum ga opzoeken;)) en daarna nog wezen shoppen. Morgen misschien naar de sauna en lekker bij het zwembad rondhangen, maar dat ligt eraan wanneer ik vrij ben. Goh, wat een leven:)

Oh, de Chinese regering heeft sommige websites geblokkeerd, waaronder Facebook. Maar, treur niet, ik heb al een manier gevonden om de blokkering te omzeilen!!!

Goed, binnenkort waarschijnlijk wel meer foto's hoor! Maar dit is het voor nu. Ik kruip nu heerlijk in mijn mega prinsessen bed (zo vind ik het lijken) en ga straks lekker slapen.

Welterusten!

  • 15 Augustus 2011 - 18:13

    Martin & Miranda:

    Martin zegt; wat een troep in die kast ja! ( Nee grapje hoor)

    Ziet er echt mooi uit! Wat een luxe......
    Dat je daar ook nog mag werken. Supermooi
    Echt een vakantie oord.

    Veel plezier daar in de luxe van zwembad, sauna e.d.

    Groetjes van ons allemaal

  • 16 Augustus 2011 - 08:24

    Ted En Feika:

    Nou,Marlies, dat ziet er luxe uit..en ook nog iemand die je kamer komt doen...was je ook niet gewend.
    Geniet ervan en suc6.
    liefs, Feika

  • 16 Augustus 2011 - 09:22

    OPA En OMA:

    Marlies zo te zien is alles prachtig
    en je kunt daar heel goed uitrusten
    2 twee persoons-bedden en een ligbad
    en een zwembad
    en allemaal lekker eten nounounou

    groetjes van OPAen OMA

  • 16 Augustus 2011 - 09:58

    Marjon:

    Heb net ruim een uur jouw verhalen gelezen, geweldig. Wat fijn om te merken dat je je draai al hebt gevonden en lekker geniet. Het was net of ik een boek aan het lezen was.
    Zal vanmiddag even kijken wat voor foto's we van je vertrek hebben. Kunnen we die hier ook op zetten??
    Geniet lekker van je prinsessenkamer. En succes met het werken.
    Wij gaan ons best doen weer aan het Nederlandse weer te wennen.

    Groetjes Marjon

  • 16 Augustus 2011 - 10:56

    Engelina.:

    Hoi Marlies,

    Wát een super de luxe kamer/badkamer heb jij daar!
    het lijkt wel of je een gast in het hotel bent, je kamer wordt schoongemaakt,
    lekker eten, zwemmen , naar de sauna! je hebt vast heerlijk geslapen in je prinsessenbed.

    Ik moest zó lachen om je blouse, een herenmaat hahaha.
    Héél véél kijken en leren, mooier kan toch niet!

    Weer genoten van je verslag!

    Liefs van Engelina.


  • 17 Augustus 2011 - 09:24

    T.pater@ziggo.nl:

    Hoi Marlies.
    Dat ziet er goed uit je onderkomen.
    kon slechter.
    Ben je nu begonnen met je stage?
    Succes en tot een volgende keer.Groetjes Theo en Trudy
    Pater.

  • 17 Augustus 2011 - 12:44

    Oma Timmer:

    Lieve Marlies,

    Even een berichtje van oma. Ik ben nu bij Arnold en Tineke en we bekijken je website. Het ziet er allemaal heel mooi uit. Ik heb alle verslagen via je moeder gekregen en gelezen. Het ziet er allemaal prachtig uit en je zit daar in een mooie omgeving zo te zien. En zoals ik lees heb je het ook wel erg naar je zin. Met mij gaat alles goed, ik wens je veel plezier daar en succes met je stage.
    Liefs, oma.

  • 17 Augustus 2011 - 12:48

    Marlies:

    Wat leuk allemaal!!! haha.. nou Oma T., ben al bezig met de volgende te schrijven, dus moet snel in de brievenbus komen!;) Enneh, Martin... Er hangt bijna niets in mijn kast!!!! 3 pakken en 2 jurken!!! Kijk... wat er in de laatjes, koelkast en inmiddels op m'n 2e bed ligt.. tsjah... dat zal ik echt niet laten zien!;) Maar, het kan veel erger hoor! Zit hier een Koreaans meisje dat straks waarschijnlijk voor een paar maand m'n kamergenoot wordt.. en díe heeft pas een bende! (dus daar moet dan een hartig woordje mee gesproken worden)

    Oh, en volgens mij gaat er hier is mis met de housekeeping.. ze zijn tot nu toe elke dag geweest en vanochtend stond ze zelfs al om 7 (!) uur in mijn kamer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 20 Juli 2011
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 56211

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2011 - 01 Juli 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: